نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راه سازی نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راه سازی

نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راه سازی

نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راه سازی ، برگزار شد. بخش معدن جزو سرمایه‌گذاری‌ های بلندمدت است

کد خبر: 000909003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ آذر ۰۰ - ۹:۲۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راه سازی ، برگزار شد. بخش معدن جزو سرمایه‌گذاری‌ های بلندمدت است

نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راه سازی

نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راه سازی
رئیس سازمان نظام‌ مهندسی معدن استان زنجان بیان داشت:
معدن؛ فعالیتی با سرمایه‌گذاری بلندمدت
امیراعلم طاهریان افزود: بخش معدن جزو سرمایه‌گذاری‌ های بلندمدت است.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن استان زنجان، ظهر امروز (۷ آذرماه) در نشست خبری، در راستای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راه سازی، خدمات و تجهیزات وابسته در استان زنجان، گفت: امیدوار هستیم با برگزاری این نمایشگاه‌ها به اهدافی که در راستای ارتقای اهداف معدنی است، دست یابیم.
طاهریان ادامه داد: بخش معدن جزو سرمایه‌گذاری ‌های بلندمدت است و باید روی آن کار شود. هم‌چنین مطالعات فرآوری و مواردی که باید برای استحصال ماده معدنی است، باید انجام گردد. در فعالیت‌ های معدنی نیاز است که کارهای آزمایشگاهی انجام گردد و بعد از آن می ‌توانیم سرمایه‌گذاری سودآور داشته باشیم، بخش معدنی طبق اینکه شرکت ‌های خصوصی دارای امتیاز هستند.
وی با بیان اینکه ارگان ‌های دولتی همراه نیستند، تصریح کرد: به علت قوانینی که روی آن کار نشده، از فعالیت ‌های معدنی و یا توسعه آن جلوگیری می ‌گردد و این به علت آن است که در تصویب قوانین از بدنه کارشناسی استفاده نمی‌ شود و پس از تصویب نیز دوباره کار کارشناسی برای حل مشکلات انجام نمی ‌شود.
طاهریان گفت: ذات کار معادن بر کند و کاو است ولی این بخش در حفظ و بازسازی محیط‌زیست نیز همکاری می ‌کند. یک درصد حقوق دولتی معادن برای بازسازی منطقه باید هزینه گردد که متاسفانه این تفاق نمی‌افتاد ولی پس از مدت‌ها مطالبه‌گری در این رابطه انجام می‌ شود.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن استان زنجان گفت با اشاره به ماده ببست و چهارم مکرر قانون معادن، ادامه داد: این قانون در راستای حل مشکلات معادن تصویب شده اما در مرحله اجرا سازمان منابع طبیعی علیه بهره‌برداران اقامه دعوی کرده و فرآیند کاری وارد پروسه اقدامات قضایی می‌ شود. در بحث قانون منع قطع گون و گیاهان نادر نیز این مشکل وجود دارد.
وی گفت: انتظار می‌ رود قبل تصوب قانونی، کار کارشناسی انجام گردد، ابتدا عیوب و مشکلات احتمالی بررسی و سپس تصویب گردد؛ چرا که بعد از تصویب و در مرحله اجرا، عیب‌یابی و تکرار آن هیچ سودی نخواهد داشت.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ آذر ۰۰
337 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0